Mniej więcej w tym czasie, kiedy Tinker Hatfield był gotowy do zaprojektowania Air Jordan VII, Michael usiadł z nim i wspomniał, że chce, aby “but pozostał młody i interesujący, ale jednocześnie wyszukany”.


Nawet w plakacie na wystawie małego sklepiku w Portland, na którym widnieje postać grająca na gitarze w kształcie Afryki, można znaleźć inspirację. W ten sposób Tinker Hatfield stworzył design Air Jordan VII – kolory i linie modelu przywodzą na myśl afrykańskie plemiona. Tinker wszedł do sklepu i poprosił o zakup plakatu, jednak właściciel nie chciał go sprzedać, ponieważ reklamował audycję radiową i muzykę Afropop Worldwide. Hatfield powiedział o swojej pracy nad projektem linii Air Jordan, wtedy właściciel postanowił sprzedać mu plakat za 15 USD. Tak oto wszystkie kolorystyki Air Jordan VII powstały pod wplywem znajdujących się na plakacie zachodnioafrykańskich wzorów plemiennych.

Obchodzące w tym roku swoje 25-lecie (zadebiutowały w 1992 roku) AJ7 to najlżejszy but z serii Jordan. Nike wypróbował kilka nowych sztuczek. W siódemki wcielono technologię Huarache, aby oczyścić model z tego, co kojarzy się z Jordanami. Mianowicie chodzi o umieszczenie neoprenowej skarpety w środku buta, chroniły i stabilizowały stopę w trakcie gry. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, zlikwidowane zostało okienko systemu Air w podeszwie i logo “Nike Air” na pięcie, zostało zastąpione bowiem liczbą 23. Wydano pięć oryginalnych kolorystyk, w tym pierwszą o nazwie Olympic, która została stworzona, aby świętować sukces z Igrzysk z 1992 roku w Hiszpanii, gdzie Jordan z “Dream Team’em” zdobył swój drugi złoty medal. W tej parze na pięcie pojawił się olimpijski numer Jordana – 9, zamiast 23. Pozostałe kolorystyki to Hare, CardinalRaptors oraz Bordeaux. Każda wówczas sprzedawana była za 125$.

W 2002 roku zadebiutowały wydania Retro, jednak pojawiły się tylko dwie kolorystyki: Charcoals (Raptors) oraz nowa, skórzana French Blue. W 2004 roku przywrócono jedynie wersję Olympic, jednak już w 2006 roku pojawiło się 6 świeżutkich wersji: ChambrayCeramicFlint, Citrus, damskie Maize oraz wersja sprzed lat – CardinalW 2008 powróciła kolorystyka Hare, a obok coś wyjątkowego – limitowana wersja Miro, inspirowana słynnym hiszpańskim malarzem Joanem Miro. W 2009 pojawiło się wydanie Premio Bin 23, ciekawy zestaw Bulls Magic 60+ Pack (dwie wersje kolorystyczne odwołujące się do meczu z 1993 roku Magic vs Bulls, w którym Jordan zdobył 64 punkty). Następnie w roku 2010 wyszedł wariant Olympic z logiem For The Love Of The Game. W 2011 pierwszy raz przywrócono wariant Bordeaux, a także Cardinal, Orion Blue oraz całkiem nowe Year of the Rabbit, inspirowane chińskim kalendarzem. 2012 przyniósł ze sobą trzecią reedycję Olympic. Oprócz tego zestaw J2K (z dwoma wariantami cholewki) i pakiet Golden Moments z okazji 20. rocznicy Letnich Igrzysk z 1992 roku (wystąpiły w nim zarówno AJ6 i AJ7). Na koniec roku 2012 pojawiło się również trzecie wydanie kolorystyki Charcoal.

Air Jordan VII “Hare”

Air Jordan VII “Cardinal”

Air Jordan VII “Olympic”

Air Jordan VII OG “Bordeaux”

Air Jordan VII “Miro”

~ws