Mówiąc H&M – myślimy sieciówka. Sporym zaskoczeniem może zatem być nowy projekt koncernu, który rusza już niebawem. Panie i panowie, przedstawiamy Wam Nyden.


Warto zacząć od tego, że nie chodzi tu o odległe plany na przyszłość, a o najbliższe tygodnie, czy miesiące, bowiem dokładnie tyle dzieli nas od wypuszczenia pierwszej kolekcji. Nyden za swoją przestrzeń obierze sobie sprzedaż internetową, rezygnując ze sklepów stacjonarnych.

Głową projektu jest Oscar Olsson – Szwed, który od 5 lat współpracuje z koncernem. Próżno szukać go na jakichkolwiek portalach społecznościowych. Dostępnych informacji o nim jest naprawdę mało. Z niewielu wypowiedzi, możemy wywnioskować, że lubi on klimaty plemienne oraz folklor nordycki – istnieje spore prawdopodobieństwo, że pasje te znajdą upust w nadchodzących projektach marki. Zadeklarował on także, że wystarczająca dla niego dawka snu to dwie godziny, co daje spore pole do popisu przy komponowaniu planu dnia. Jest on również perfekcjonistą, dlatego zadbał, aby wszystkie pola wymagające zbadania przed otwarciem marki, nie kryły przed nim żadnych tajemnic.

Według założeń, Nyden ma wykraczać poza narzucone, światowe standardy. Nieznaczące dla marki mają być czas oraz trendy. Projekty mają wyróżniać się jakością. Według relacji, planowane ceny oscylują w granicach osiągalnych, a wręcz ekonomicznych dla przeciętnego konsumenta. Jedynym utrudnieniem przy zakupie mogą być limitowane nakłady, które zapowiedziano jako kolejną cechę systemu sprzedażowego Nyden. To ostatnie prawdopodobnie postanowiono, patrząc ogromne na sukcesy innych brandów, których jedną z cech rozpoznawczych jest pewnego rodzaju ekskluzywność. Wspomniano również o plejadzie promotorów, którymi są, najciekawszy moim zdaniem, Alexander Bard – wszechstronny celebryta, muzyk, ale również słynny promotor internetu w czasach jego popularyzacji, znany tatuażysta Doctor Woo oraz aktorka Noomi Rapace. Wbrew nawykom Olssona, marka ma być otwarta dla społeczeństwa, nawiązać swoistą więź z klientami.

Jeżeli czekacie z niecierpliwością na start projektu, zapraszamy Was na dedykowany profil na Instagramie (@wearenyden), oraz do zapisania się do newslettera na stronie internetowej nyden.com. Należy przyznać, zapowiada się dosyć ciekawie i z zainteresowaniem będziemy śledzić rozwój sytuacji.

~bs