Koci refleks Michaela Jordana na boisku zainspirował Tinkera Hatfielda do uwolnienia ducha pantery w Air Jordan XIII. A czyni to podeszwa wymodelowana na łapę i odbijające światło elementy niczym błyszczące oczy kota.


Nie tylko Hatfield zauważył podobieństwo Jordana do czarnej pantery. Michael (o czym Hatfield nie wiedział) wśród znajomych także miał pseudonim “Black cat”. To tylko potwierdziło słuszność słów Tinkera – Jordan obserwuje przeciwnika, i uderza jak pantera. Zanim się orientujesz, co się stało, Michael zdobywa kosz. Air Jordan XIII oddają charakter dzikiego drapieżnika, a konkretnie niezwykle rzadkiej i równie niebezpiecznej czarnej pantery. Okrągły emblemat w żółtym kolorze symbolizuje oko zwierzęcia, a wzór podeszwy wyraźnie zaczerpnięto ze śladów, które zwierzę zostawia stąpając po ziemi.

Jeśli chodzi o budowę buta, trzynastki uznawane są za jedne z lepszych modeli. Włókno węglowe w podeszwie, dwie poduszki Zoom Air (jedna pod piętą i jedna z przodu cholewki), speed lacing system, asymetryczny kołnierz dla amortyzacji. Buty świetnie zabezpieczały kostkę i przylegały do stopy, choć w kwestii wentylacji obuwia można byłoby spodziewać się czegoś więcej.

Reedycja Air Jordan XIII, pierwotnie wydanych w listopadzie 1997 roku w 7 kolorystykach (5 w wersji high, 2 w wersji low), odbyła się po raz pierwszy w 2004 roku. Sneakersy wydane zostały zarówno w męskiej, jak i damskiej rozmiarówce, w sumie 12 różnych par, w tym limitowany kolor “Altitude Green”. Następnym etapem było włączenie 13-tek do pakietu Collezione “Countdown” z 2008 roku, obok “Shadow” Air Jordan 10 Retro. Dwa lata później drugi drop składał się z sześciu kolorów, w tym z premiery “Bin23” Premio, pierwszego stylu retro z oryginalnej kolorystyki “Playoffs” i ​​pamiątkowego PE dla Ray Allena, który pobił rekord wszech czasów w rzutach za trzy punkty. Dodatkowe reedycje odbyły się w 2011 i 2014 roku, druga została wyróżniona oryginalnym samplem kolorystyki “Grey Toe”. W tym właśnie roku Air Jordan 13 powraca ponownie, dziesięć lat po swoim pierwszym retro. Trzy wersje kolorystyczne, w tym wydanie “Quai54”, dostępne wyłącznie w Europie. Ponadto Jordan Brand wydał dwie edycje “Paul” PE z jego udziałem w Hornets i parę “Doernbecher”.

W tym czasie, w którym model AJ XIII pojawił się na rynku, Jordan Brand odłączył się od Nike. Stąd w reklamie, widzimy Michaela jako prezesa firmy, co pokazywało niezależność i sukces brandu. Trzynastki zyskały sławę także dzięki pojawieniu się w scenie filmu “He got game”.

 

~ws

Dzięki naszej współpracy ze sklepem Distance.pl mieliśmy możliwość sprawdzenia jak leżą na nogach XII w kolorystyce “Bred”. Trzynastki, oraz inne modele dostępne są w sklepach stacjonarnych, a także na stronie internetowej sklepu!



Sneakers by Distance
Focus Mall
Wrocławska 17
65-516 Zielona Góra