Nikt nie lubi nudy. Przeprowadzanie regularnych zmian w swojej garderobie pozwala zachować świeżość stylu. Nabywając nowe przedmioty, zazwyczaj chcemy pozbyć się części obecnie posiadanych. Często bywa to problematyczne, dlatego w tym wpisie uporządkuję informacje, które mogą być pomocne przy próbach sprzedaży naszych ubrań.


O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ?

– Jeżeli wystawiamy nasz przedmiot na Facebook’owej grupie, opiszmy go ciekawie. Popularne ostatnio wideoprezentacje sprzedawanych rzeczy stanowią pewną odmienność, jednak nie sprawdzają się na dłuższą metę – mało komu chce się oglądać cały film, spora część odbiorców przegląda oferty w pośpiechu, mając wolną chwilę (przykładowo w drodze do szkoły, podczas przerwy w pracy lub jedząc śniadanie). Znacznie lepiej wykazać się kreatywnością opisu, wymyślając swojego rodzaju backstage – historię wystawianej rzeczy lub anegdotkę z nią związaną. Pamiętajmy jednak o tych, którzy nie mają czasu nawet na jej przeczytanie – umieśćmy na końcu skonkretyzowane informacje.
– Bardzo ważnym elementem opisu jest szczegółowość i dokładność. Informacji nigdy za dużo. Podajmy dokładną nazwę, rozmiar, stan produktu. Nie zapominajmy o napisaniu ceny, która nas interesuje i ewentualnych kwot ofert, które dotychczas otrzymaliśmy – kupiec, który zobaczy, że musi sam zdecydować, ile jest w stanie zaoferować za przedmiot, po prostu zapobiegawczo go ominie i poszuka w innym miejscu. Z pewnością zapunktuje też informacja na temat dokładnych wymiarów – ludzie są leniwi, zainteresowanie spada wraz z momentem, kiedy trzeba zapytać o wymiary, czy inne szczegóły.
– Nie umniejszajmy zasługi zdjęć. Głównie na ich podstawie kupujący ocenia nasze starania. Sfotografujmy przedmiot z każej strony. Uwiecznijmy również istotne detale, które mogą być źródłem nieporozumienia – nie omijajmy żadnych dziur ani plam, nieważne jakiego rozmiaru one są. Zdjęcia najlepej wykonywać w świetle dziennym. Należy zadbać też o kadrowanie – przedmiot powinien znajdować się pośrodku planu, stać prosto względem horyzontu. Buty na ogół lepiej fotografować w perspektywie poziomej, wszystko inne zaś w pionowej. Wszelkie topy wyglądają znacznie lepiej powieszone na wieszaku, niż złożone, czy położone luźno na podłodze. Ważnym elementem jest również wyprasowanie ich. W widocznym miejscu kadru musimy umieścić nasz tag.
– Jeżeli piszemy opis w języku innym niż polski, korzystajmy ze zwrotów, których poprawności jesteśmy w stu procentach pewni. Nikt nie weźmie na poważnie oferty zawierającej błędy ortograficzne, czy gramatyczne.

Prawidłowy sposób prezentacji

MIEJSCA, GDZIE WARTO WSTAWIAĆ OFERTY

| Grupy ogłoszeniowe na Facebooku

PLUSY:
+ Spore grono odbiorców
+ Łatwy kontakt między stronami transakcji
+ System marketplace

MINUSY:
– Masa timewasterów
– Większe ryzyko oszustwa niż na stronach z dealami kontrolowanymi zewnętrznie
– Przymus posiadania tzw. bumperów, aby nasz post nie zniknął wśród pozostałych
– Długi czas szukania nabywcy

 

| Street Auctions

PLUSY:
+ Spore grono odbiorców
+ Gwarancja szybkiej sprzedaży
+ Sprawnie działająca administracja
+ Poukładana struktura licytacji

MINUSY:
– Duże ryzyko nieotrzymania satysfakcjonującej nas kwoty sprzedaży
– Większe ryzyko oszustwa niż na stronach z dealami kontrolowanymi zewnętrznie

 

| klekt.in (presentedbyklekt)

PLUSY:
+ Wzorowa ochrona przed oszustwem
+ Spora grupa odbiorców, nie tylko z Polski

MINUSY:
– Dodatkowe opłaty, zwłaszcza w przypadku transakcji z osobami zza granicy

 

| Grailed

PLUSY:
+ Wzorowa ochrona przed oszustwem
+ Spora grupa odbiorców, nie tylko z Polski
+ Duża szansa na sprzedanie niektórych limitowanych przedmiotów, które nie cieszą się zainteresowaniem w Polsce

MINUSY:
– Dodatkowe opłaty, zwłaszcza w przypadku transakcji z osobami zza granicy

 

| Sklepy resellerskie (Grailpoint, BAZAR)

PLUSY:
+ Szybka sprzedaż
+ Brak jakiegokolwiek ryzyka

MINUSY:
– Zaniżone ceny skupu

~bs