Wielkie brandy swoje pierwsze kroki stawiają w wielkich państwach. W przypadku Championa nie było inaczej.


Bracia Feinbloom. Co ich charakteryzowało? Zamiłowanie do sportu i szczegółów. Tak właśnie w 1919 roku narodziła się marka, której znana nam dzisiaj nazwa, została nadana dopiero w latach trzydziestych. Świetna jakość produktów spowodowała, że pierwszą współpracę Feinbloomowie podpisali z drużyną uniwersytecką, z której wywodzi się między innymi Chris Webber – Michigan Wolverines. Marka poszerzała swój asortyment, przez co produkty zyskiwały popularność w całych Stanach Zjednoczonych. Jako pierwsi opracowali wełnianą bieliznę termiczną dla ludzi pracujących w niskich temperaturach. Wzrost popularności i funkcjonalności odzieży doprowadził do tego, że adepci Akademii Wojska Armii Stanów Zjednoczonych, idąc za przykładem drużyn uniwersyteckich, trenowali w odzieży od braci Feinbloom.

Szkoleniowcy tej samej akademii chcieli, by adepci mogli czyścić swoje uniformy bez ryzyka uszkodzenia ich, tak więc powstała technologia Reverse Weave, w której splot tkaniny był poprzeczny. Ułatwiało to nie tylko dbanie o odzież (tkanina bowiem nie kurczyła się i zachowywała miękkość materiału i formę), ale także pozwalało na lepsze zachowanie ciepła. Pracę nad tą technologią rozpoczęto już w latach trzydziestych, ale dopiero druga połowa lat czterdziestych to okres, w którym oficjalnie została wprowadzona. Pozwoliło to uzyskanie niedoścignionej jakości i zwiększenie dystansu z konkurencją.

Co ciekawe dopiero w latach 50. logo Championa przybrało znaną nam do dzisiaj formę, zastępując biegacza przekraczającego linię mety. Popularność marki rosła i coraz więcej młodzieży z college’ów interesowało się jej asortymentem. Za jeden z największych sukcesów Championa można uznać lata 90. i nabytą wówczas wyłączność praw do produkcji odzieży dla wszystkich 27 zespołów NBA. W koszulkach z logotypem braci Feinbloom pojawił się na parkiecie Dream Team, który w Barcelonie zdobył złoto olimpijskie, co przyczyniło się do spopularyzowania brandu również na terenie Europy. W strojach z charakterystycznym “C” biegały takie gwiazdy, jak Michael Jordan, Magic Johnson czy najlepiej wówczas punktujący Charles Barkley.

Aktualnie Champion współpracuje z drużynami koszykówki Albanii, Południowej Afryki, Cyprem. Ubrania z logotypem “C” możemy zobaczyć u narodowej drużyny Lacrosse USA, a także w koszykarskich klubach FMP i Zadaru. Niestety Champion z NBA współpracował tylko do 2002 roku, a z drużyną narodową USA do 2000 roku.

Z ostatnich wydarzeń warto wspomnieć o kolaboracji z Vetements z roku 2016. Między innymi dzięki takim działaniom marketingowym asortyment marki dociera nie tylko do sportowców, ale także do świata streetwearu i garderoby gwiazd. Bezkonkurencyjna jakość i niezmiennie proste wzornictwo to elementy, które składają się na zdecydowany sukces Championa.

~gs