Opinie o Vitkacu, czyli największym high-end’owym domu towarowym w Polsce, są bardzo podzielone. Dla niektórych stanowi on naszą rodzimą stolicę mody, inni wolą użyć prześmiewczego określenia “czarna trumna”. Jednak w tym miejscu  warto odrzucić wszelkie uprzedzenia i kontrowersje i pochylić się nad nowym projektem, który bynajmniej nie jest dla sklepu krokiem wstecz.


Mowa oczywiście o ogłoszonej niedawno kolekcji “SIMPLICITY” zaprojektowanej ekskluzywnie dla Vitkaca przez Virgila Abloha. Nie jest to pierwsza taka akcja ze strony sklepu. Dom towarowy już wcześniej współpracował m.in. z domem mody Balenciaga, Diesel’em, czy Vetements. Każdy z tworów osiągnął mniejszy lub większy sukces. Moim zdaniem najbardziej warta wspomnienia jest bluza wydana w ostatniej wspomnianej kolaboracji. Mimo, iż znajduje się na niej tekst hymnu Polski, nie przeszkodziło jej to w zrobieniu furory zagranicą. Wydanie to osiąga kolosalne ceny na rynku wtórnym. Ekskluzywności dodaje nakład wynoszący jedynie 50 sztuk, co czyni ją jednym z najbardziej limitowanych przedmiotów wydanych przez Vetements.

Wyciągając wnioski z mało obszernej prezentacji, raczej nie powinniśmy spodziewać się znacznego odejścia od wzorca standardowych projektów Virgila dla Off White. Według doniesień z pierwszej ręki, główną inspiracją dla projektanta była twórczość Stanisława Ignacego Witkiewicza, czyli kultowego Witkacego, od którego personaliów wywodzi się nazwa domu mody. W ofercie będzie można znaleźć odzież damską i męską oraz akcesoria.

Premiera kolekcji odbędzie się dnia 8.09.2018 o godzinie 20.00 na piątym piętrze domu handlowego Vitkac przy ulicy Brackiej w Warszawie. Podczas wydarzenia obowiązywać będzie imienna lista gości. Każdy ma możliwość wzięcia udziału w evencie, zapisując się na listę online. Warunkiem uczestnictwa jest pełnoletniość. Gości będzie obowiązywać zasada możliwości zakupu tylko jednej rzeczy. Jest to dobre posunięcie, które uniemożliwi uprawianie resellu na szeroką skalę, ale również pozwoli uniknąć zbyt szybkiego wyczerpania asortymentu. Podkreśla to także ekskluzywność, która dla “SIMPLICITY” ma być jedną z cech przewodnich.

Niezmiernie cieszymy się z tej premiery, bowiem jest ona dowodem na rozwój branży modowej w naszym kraju i trzymamy kciuki za kolejne podobne wydarzenia!