W dobie tysięcy prężnie działających na Instagramie influencerów, zajmujących się tematyką sneakersów i streetwearu, mogłoby się wydawać, że wszystkie pomysły na unikalny profil zostały już wyeksploatowane. Nic bardziej mylnego – oto Shoe Your Food – artystyczna kombinacja jedzenia i butów.


Shoe Your Food to projekt Bobby’ego Martina – Amerykanina od dzieciństwa żyjącego pasją do sneakersów i kuchni oraz Rosy Clarke, odpowiadającej za zaplecze fotograficzne. Celem inicjatywy jest połączenie świata butów i jedzenia – tematów pozornie odmiennych, choć w przypadku odpowiedniego dopasowania – doskonale dopełniających się na zdjęciach.

Od Air Jordan 1 z kolaboracji Nike x Off-White, połączonych z klasyczną margheritą, przez Adidas Yeezy Zebra V2 i miętę pieprzową z pokruszonymi ciasteczkami, po Air Max 97 Silver Bullet, wkomponowane w danie złożone z okoni i sosu chili. Krótko mówiąc – esencja poprawnego kolorystycznie matchingu sneakersów i przygotowanego z artystyczną precyzją jedzeniem.

W związku ze sporym popytem na twórczość Bobby’ego i Rosy ruszyła strona shoeyourfood.com, na której można dziś kupić wszystkie zdjęcia, wydrukowane na wysokiej jakości papierze i przymocowane do cienkiej płyty, ułatwiającej ich powieszenie, w rozmiarach nawet do 16 x 20 cali. Cena? Od 10 dolarów w górę. Biorąc pod uwagę estetykę prac – bez dwóch zdań warto.

Idąc za słowami Bobby’ego, które padły w wywiadzie udzielonym portalowi Highsnobiety, nie jest to bynajmniej koniec projektu. W planach Shoe Your Food jest utworzenie galerii, która połączy jednocześnie kuchnię, kolekcję sneakersów Bobby’ego i wystawę zdjęć.

Nie pozostaje nam nic innego, jak zachęcić was do śledzenia profilu Shoe Your Food – projektu, który stanowi najlepsze zaprzeczenie popularnej tezy, według której świat fotografii poświęconej sneakersom nie jest już w stanie zaskoczyć niczym nowym.

fot. Rosa Clarke / Shoe Your Food

Shoe Your Food – Instagram

~ło