Pierwsza kapsułowa kolekcja Brytyjczyka Kima Jonesa dla francuskiego Diora, powstała we współpracy m.in. z nowojorskim artystą KAWS, właśnie trafiła do sprzedaży. Przed wami lookbook od HYPEBEAST i zdjęcia wszystkich elementów wchodzących w skład linii.


W styczniu tego roku Kim Jones ogłosił koniec swojej kariery na stanowisku dyrektora kreatywnego męskiej linii Louis Vuitton. 19 marca świat mody obiegła informacja , że analogiczne stanowisko obejmie w Diorze. Tydzień później miejsce Kima w LV zajmuje Virgil Abloh, lekko przyćmiewając echa dołączenia Jonesa do szeregów francuskiego domu mody.

A szkoda, bo kolekcja Kima – według wielu krytyków mody – przebija to, co Abloh zaprezentował w Louis Vuitton. Projekty na wiosnę-lato 2019 zaprezentowano podczas paryskiego Fashion Weeku w lipcu tego roku. Do współpracy zaproszono Kalifornijczyka Matthew Williamsa, głównego projektanta i założyciela ALYX, YOONa, czyli współzałożyciela japońskiej marki AMBUSH, produkującej biżuterię i Briana Donnelly’ego, nowojorskiego artystę, znanego pod pseudonimem KAWS, który odegrał pierwszoplanową rolę w powstaniu tej linii.

Kapsuła Dior x KAWS mocno wpisuje się w trend “logomanii” – przyozdobione logiem francuskiego domu mody t-shirty, nylonowe kurtki, swetry i akcesoria odgrywają tu rolę pierwszoplanową, podobnie jak pokryte w całości emblematami Diora sneakersy, przywodzące swą konstrukcją na myśl klasyczne Converse All Star Hi. Nie zabrakło też jednego z największych znaków rozpoznawczych linii Dior Homme, czyli wzoru pszczoły. Torby na ramię wykończono charakterystycznym dla ALYX taktycznym zapięciem, zaprojektowanym przez Williamsa specjalnie na potrzeby debiutanckiej kolekcji Kima Jonesa. W dużym skrócie – luksusowe spojrzenie na streetwear.

Całość trafiła już do oficjalnego sklepu online, stacjonarnych pop-upów w Nowym Jorku i Maxfield w Los Angeles, londyńskiego Dover Street Market i Dubai Sole w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Poniżej znajdziecie lookbook przygotowany przez HYPEBEAST i zdjęcia poszczególnych elementów kolekcji.

fot. Michael Kusumadjaja/HYPEBEAST