Po kolekcji powstałej w kooperacji z Moschino, szwedzki gigant “fast-fashion” zaprosił do współpracy markę dość mocno dystansującą się od mainstreamu. Eytys x H&M już niedługo na sklepowych półkach.


Historia Eytys rozpoczęła się podczas podróży założycieli brandu – Maxa Schillera i Jonathana Hirschfelda – do Japonii. To właśnie wtedy dwaj Szwedzi postanowili stworzyć sylwetkę buta inspirowanego obuwiem noszonym przez żołnierzy amerykańskiej marynarki podczas II Wojny Światowej, uzupełnionego o masywniejszą podeszwę, charakterystyczną dla niektórych wydań trampek od Vansa i Converse w latach 70.

Kilka tygodni później zdecydowali się postawić wszystko na jedną kartę, rzucając dotychczasową pracę i w pełni poświęcając się projektowaniu. Niedługo potem zaprezentowali światu swoją ikoniczną sylwetkę, “Mother” – prostą, pozbawioną jakichkolwiek logotypów na upperze konstrukcję, opartą na grubej podeszwie. W związku z dużym zainteresowaniem, na rynku pojawiły się do tej pory w wersji zamszowej, skórzanej i wykonanej z płótna. Retail? 180 euro.

Kapsuła dla H&M zawiera wszystko to, z czego znane jest Eytys – sztandardowy dla skandynawskiego podejścia do mody minimalizm, funkcjonalność i ponadpodziałowość, rozumianą jaką chęć zatarcia granic pomiędzy płciami, skończeniem z dzieleniem ubrań na damskie i męskie. Cytując Maxa Schillera, obecnego dyrektora kreatywnego brandu: ,,najważniejsze jest budowanie pomostu między płciami”.

W skład kolekcji wejdzie m.in. parka pokryta wzorem przywodzącym na myśl skórę węża, crewnecki, koszulki, jeansowe spodnie i buty – m.in. zmodyfikowany, wcześniej wspomniany już model Mother, sylwetka przypominająca model z wysoką cholewką Raven z oryginalnej linii i alternatywa dla modelu Angel”. Wszystko to w rozmiarówce unisex oraz dziecięcej. Ceny?W zależności od przedmiotu, od 25 do 199 dolarów.

Eytys x H&M zadebiutuje 24 stycznia w wybranych sklepach stacjonarnych i online na stronie H&M. Zdjęcia całej kolekcji znajdziecie poniżej.

fot. Eytys