Sezon na kolekcje “CNY” czas zacząć. Poniżej kilka słów o chińskiej tradycji i dedykowanej jej kapsule od Gucci, wraz z lookbookiem i zdjęciami poszczególnych przedmiotów.


Chiński Nowy Rok to najważniejsze święto w tradycyjnym kalendarzu chińskim, przypadające na koniec stycznia i początek lutego. Społeczeństwo państwa środka każdego roku skupia się wokół przypisanych do niego pielęgnowanych zwyczajów – m.in. odbywającego się ósmego dnia ostatniego miesiąca sprzątania domów, mającego na celu symboliczne przegonienie złych duchów.

Najważniejszym dniem świątecznego okresu w Chinach jest wigilia Nowego Roku, podczas której całe rodziny zbierają się na uroczyste przygotowywanie posiłków. Chiński Nowy Rok – w przeciwieństwie do obchodów typowych dla krajów zachodnich – jest świętem celebrowanym głównie w gronie rodzinnym. Nie oznacza to całkowitej rezygnacji z zabaw, jednak to właśnie zacieśnianie więzi rodzinnych i refleksja stanowi rdzeń chińskiego sposobu świętowania.

Symbolem każdego roku jest jedno z dwunastu zwierząt z chińskiego kalendarza zodiakalnego – szczur, bawół, tygrys, królik, smok, wąż, koń, koza, małpa, kogut, pies lub świnia. To właśnie  pod znakiem tego ostatniego ma upłynąć 2019 rok.

W stworzonej na Chiński Nowy Rok kolekcji ready-to-wear, dyrektor kreatywny Gucci – Alessandro Michele – postanowił odwołać się do bajki “Trzy małe świnki” Disneya, powstałej w 1933 roku. Motyw ten przewija się przez wszystkie elementy kapsuły – od portfeli i toreb, przez czapki i szale po koszulki i swetry.

Linię tworzy łącznie 19 elementów, wśród których znajduje się m.in. zegarek Dive oraz Gucci Ace w nowym wydaniu, w rozmiarówce damskiej i męskiej. Całość do kupienia na oficjalnej stronie domu mody w cenach od 250 dolarów za żakardowe skarpetki do 1980 za torbę zakupową.

 

fot. GUCCI

 

 

 

 fot. Gucci